YZF-R1
cena 539990,– Kč

YZF-R1

Je vybaven technologií MotoGP YZR-M1 a díky novému motoru s křížovým klikovým hřídelem, rámu s krátkým rozvorem kol a špičkové elektronice se motocykl R1 doslova napojí na vaše tělo a pozvedne váš jezdecký prožitek na novou úroveň.

Model R1 je vyvinutý zcela bez kompromisů: využívá technologii modelu YZR-M1 MotoGP a byl zrozen pro jízdu na okruhu. Výkon 200 PS, hmotnost 199 kg a rozvor 1 405 mm vám napoví, jaké má schopnosti. Ovšem tento superbike je zvláštní hlavně tím, co není vidět.

Jeho centrální nervový systém je tvořen 6osou inerciální měřicí jednotkou (IMU, Inertial Measurement Unit), která neustále snímá pohyb rámu ve 3D a zajišťuje tak schopnost kontrolovat trakci, skluzy, zdvih předního kola, brzdění a rozjezdy. Yamaha R1. We R1.

 

  • Čtyřválcový motor 200 PS o objemu 998 ccm s křížovým klikovým hřídelem
  • Velmi pokročilé elektronické řídicí systémy
  • 6osá inerciální měřicí jednotka (IMU) se snímači Gyro/G pro 3D data pohybu
  • Kontrola trakce citlivá vůči klonění / kontrola skluzu
  • Řízení předního zdvihu a řízení rozjezdu
  • Závodní systém ABS citlivý vůči klonění / sdružený brzdný systém
  • Hliníkový rám Deltabox s krátkým rozvorem kol
  • Hmotnost s provozními náplněmi 199 kg
  • Kyvná vidlice s horním opěrným členem / magnéziový zadní rám
  • Magnéziová kola a hliníková palivová nádrž
  • Nastavení jízdních režimů jedním kliknutím
  • Přístrojové panely s displejem LCD TFT (Thin Film Transistor)

 

Motor o výkonu 200 PS s křížovým klikovým hřídelem, odvozený od modelu M1

Model R1 nové generace je poháněn čtyřválcovým motorem o objemu 998 ccm se čtyřmi ventily a křížovým klikovým hřídelem, který vyvine výkon 200 PS – bez natlakování vzduchu. Jeho nově navržený křížový klikový hřídel je odvozen od našeho vítězstvími ověnčeného motocyklu YZR-M1 MotoGP a poskytuje nepravidelný interval zapalování 270° – 180° – 90° – 180° pro vysoké úrovně lineárního točivého momentu.

Hlava válce s vysokou kompresí a lehké vnitřní součásti

Nový motor pro dosažení optimálního výkonu využívá válec s vysokou kompresí 13:1, který disponuje spalovací komorou s uzavřenou horní částí a velkým průměrem sacích a výfukových ventilů. A okamžité odezvy s vysokým výkonem a silným lineárním točivým momentem dosahuje model R1 díky titanovým ojnicím a pístům z kovaného hliníku.

Vysokobjemové sání vzduchu

Pro dosažení optimálního sání naplňuje centrální sání odvozené od modelu YZR-M1 velkokapacitní 10,5litrový vzduchový filtr. Čerstvý vzduch je tlakově přiváděn do kanálů elektronicky aktivovaného sání YCC-I (Yamaha Chip Controlled Intake), které upravují svou délku podle otáček motoru, aby dosáhly optimálních vlastností výkonu a poskytly vysokou úroveň využitelného výkonu.

Lehký titanový výfuk a tlumič výfuku uprostřed

Pro dosažení špičkového výkonu a silného lineárního točivého momentu je nový motor s křížovým klikovým hřídelem vybaven lehkým výfukovým systémem 4-2-1. Výfukový ventil ovládaný servomotorem upravuje průtok plynů a zajišťuje tak lepší odezvu a silnější výkon motoru, zatímco kompaktní tlumič výfuku uprostřed přispívá k centralizaci hmoty a vydává jedinečný, charakteristicky chraplavý zvuk.

Kompaktní rám Deltabox

Zbrusu nový hliníkový rám Deltabox je vybaven dlouhou kyvnou vidlicí s horním opěrným členem a magnéziovým zadním rámem, což podtrhuje nepřehlédnutelné znaky závodního motocyklu u modelu R1, převzaté z modelu M1. Rám s krátkým rozvorem kol 1 405 mm a nízká hmotnost s provozními náplněmi, pouhých 199 kg, propůjčují modelu R1 vysokou úroveň hbitosti, citlivosti a výkonu na dráze.

Kapotáž inspirovaná modelem YZR-M1

Díky centrálně umístěnému náporovému sání vzduchu, vysokému štítu a nízké poloze světlometu načrtává aerodynamická přední kapotáž modelu R1 nové generace nezaměnitelnou siluetu modelu M1. Kompaktní nové světlomety LED jsou „skryté“ na obou stranách sání vzduchu a zdůrazňují tak vzhled stroje připraveného k závodu, zatímco dvojice obrysových světel LED propůjčuje tomuto novému superbiku skutečně jedinečnou tvář.

Odpružení vyvinuté na dráze

43mm plně nastavitelné vidlice KYB využívají 25mm přední nápravu s velkým průměrem k zajištění pocitu stability. Pečlivě vyvážený vztah mezi osou čepu, osou hnacího řetězového kola a délkou kyvné vidlice pak poskytuje spolehlivé, přesné a efektivní ovládání během zrychlení, brzdění a zatáčení.

Systém ABS se sdruženým brzdným systémem

Nová dvojitá přední kotoučová brzda o průměru 320 mm a monoblokové třmeny modelu R1 (a také zadní kotoučová brzda o průměru 220 mm) jsou vybaveny sofistikovaným systémem ABS (antiblokovacím brzdným systémem) citlivým vůči klonění a také sdruženým brzdným systémem společnosti Yamaha, které jezdci umožňují dosáhnout vysoké úrovně ovladatelnosti za různých situací na okruhu i na silnici.

Připraven na závod a dráhu

Nový model R1, to je stroj zaměřený na dráhu. V jeho žilách koluje krev nesoucí znaky modelu YZR-M1. Ke špičkovému vybavení patří lehká kola z litého magnézia. A efektivní jízdní poloha je zajištěna 17litrovou palivovou nádrží opatřenou důkladnými prohlubněmi pro kolena.

6osá inerciální měřicí jednotka IMU (Inertial Measurement Unit)

Vysoce sofistikovaná 6osá inerciální měřicí jednotka IMU (Inertial Measurement Unit) poskytuje přesné údaje o každém aspektu běžícího motoru jednotce ECU, která poté aktivuje technologii elektronického řízení modelu R1, jako je například systém řízení skluzu zadního kola citlivý vůči úhlu klonění (Slide Control System neboli SCS), odvozený od modelů MotoGP, a systém řízení trakce (Traction Control System neboli TCS).

Trojrozměrné řízení

Technologie elektronického řízení modelu R1, jejíž součástí je systém řízení skluzu zadního kola citlivý vůči úhlu klonění (SCS) a systém řízení trakce (TCS), a dále systém řízení předního zdvihu (Front Lift Control system neboli LIF), systém řízení rozjezdu (Launch Control System neboli LCS) a systém rychlého řazení (Quick Shift System neboli QSS), umožní každému jezdci dosáhnout na dráze plného potenciálu.

parametry
Motor
Typ motoru Čtyřtaktní řadový čtyřválec, 4 ventily na válec, DOHC
Chlazení motoru kapalinou
Zdvihový objem 998cc
Vrtání x zdvih 79.0 mm x 50.9 mm
Kompresní poměr 13.0 : 1
Maximální výkon 147.1 kW (200.0 PS) při 13,500 rpm
Maximální kroutící moment 112.4 Nm při 11,500 ot./min
Systém mazání Olejová lázeň
Příprava paliva Elektronické vstřikování
Typ spojky Vícelamelová s vinutými pružinami v olejové lázni
Systém zapalování TCI
Startér Elektrický
Převodovka Šestirychlostní, se stálým převodem
Sekundární převod Řetěz
Podvozek
Rám Hliníkový DELTABOX
Systém předního odpružení Teleskopická vidlice, Ø 43 mm
Přední zdvih 120 mm
Systém zadního odpružení Kyvná vidlice, centrální pružící a tlumící jednotka s přepákováním
Zadní zdvih 120 mm
Přední brzda Dvoukotoučová, Ø 320 mm
Zadní brzda Jednokotoučová, Ø 220 mm
Přední pneumatika 120/70 ZR17M/C (58W)
Zadní pneumatika 190/55 ZR17M/C (75W)
Rozměry
Délka 2,055 mm
Šířka 690 mm
Výška 1,150 mm
Výška sedla 855 mm
Rozvor 1,405 mm
Minimální světlá výška 130 mm
Hmotnost (vč. náplní) 199 kg
Objem palivové nádrže 17 l
Vyberte si Vaši velikost
Skladem

Kontakt Pro informace o dostupnosti zboží nás kontaktujte

galerie YZF-R1:

YZF-R1 YZF-R1 YZF-R1 YZF-R1 YZF-R1 YZF-R1 YZF-R1 YZF-R1 YZF-R1 YZF-R1 YZF-R1 YZF-R1