Yamaha MT-09
MT-09 2024 skladem
Příběh MT se začal psát před téměř deseti lety, když se přední designéři Yamahy rozhodli vytvořit jeden z nejdůležitějších nových modelů v historii společnosti Yamaha Motor Co., Ltd. Nemělo se jednat o žádný obyčejný motocykl. Cílem bylo vytvořit radikální nový stroj s motorem s vysokým točivým momentem a extrémně hbitým podvozkem, který bude ve všem jiný. A zbytek je historie.
Původní model MT-09 byl zcela novým druhem japonského stroje, který do světa motocyklů vrátil skutečné vzrušení a čisté emoce. Inspiroval více než 50 000 evropských jezdců, aby se stali součástí rostoucího hnutí Hyper Naked. Nyní je tu zcela nový MT-09 a je postaven tak, aby se připojil k temné straně Japonska!
Jeho motor CP3 s vysokým objemem 889 ccm splňující normu EU5 dosahuje vyšší úrovně točivého momentu při nižších otáčkách, což vám poskytne ještě výbušnější zrychlení a vyšší výkon na silnici. Sofistikovaná šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU) řídí nejlepší elektronické systémy podpory jízdy ve své třídě a poskytuje vám dokonalou kontrolu. A systém QSS umožňuje superrychlé řazení nahoru a stabilnější podřazování. Pro dosažení ostrého ovládání je nový model vybaven kompaktním hliníkovým podvozkem spolu s nastavitelným odpružením a super lehkými koly. Dvojité 298mm přední brzdy s radiálním hlavním válcem umožňují ovládání konečky prstů. A radikální stylizace nové generace a čistý nekrytý design podvozku potvrzují, že MT-09 je ultimátní Hyper Naked motocykl.
- Motor CP3 EU5 889 ccm
- Zcela nový lehký rám z hliníku litého pod tlakem metodou
- CF Design a stylizace nové generace
- Šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU) a systémy podpory jízdy sledující náklon
- Plnobarevný 3,5″ TFT displej
- Kompaktní LED světlomet s dvojí funkcí
- Systém rychlořazení (QSS) Lehká kola SpinForged
- Nové nastavitelné odpružení
- Radiální přední hlavní válec brzdy
Příslušenství ZDE
Motor CP3 EU5 889 ccm
Nově vyvinutý kapalinou chlazený tříválcový motor o objemu 889 cm3 je lehčí, rychlejší a výkonnější a má vyšší točivý moment při nižších otáčkách. Nové sání a výfuk vytvářejí krásný zvuk, který podtrhuje pocit zrychlení. Nové vstřikovače paliva mají vyšší účinnost a optimalizované převodové poměry a zdokonalená asistenční antihoppingová kluzná spojka (A&S) odpovídají vyššímu výkonu motoru splňujícího normu EU5.
Zcela nový lehký rám z hliníku litého pod tlakem metodou CF
Zcela nová kompaktní konstrukce rámu z hliníku litého pod tlakem metodou CF, moderní pojetí rozložení Deltabox. Vyšší tuhost podvozku pro lepší zpětnou vazbu pro jezdce, stabilitu a zvýšené dynamické jízdní okno. Optimalizovaná konstrukce čepu kyvné vidlice, lehký a úzký podvozek a klidnější pocit vytvářejí motocykl, který vám bude každodenním partnerem.
Design a stylizace nové generace
Čistý, holý a krásný designový jazyk MT nové generace uvádí řadu Hyper Naked do nového desetiletí. Minimalistický „nekrytý“ styl se obejde bez zbytečné kapotáže a k vyjádření lehkosti a hbitosti využívá pouze rám a konstrukční prvky, zatímco nový povrch rámu Crystal Graphite zdůrazňuje funkční krásu mechanických dílů.
Šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU) a systémy podpory jízdy sledující náklon
Nová kompaktní šestiosá inerciální měřicí jednotka (IMU), vyvinutá na základě modelu YZF-R1, řídí pokročilé systémy podpory jízdy modelu MT-09, včetně 3režimového systému kontroly trakce (TCS) sledujícího náklon, protismykového systému (SCS), systému řízení zdvihu předního kola (LIF) a systému ovládání brzd (BC). Díky této technologii elektronického řízení, která je nejlepší ve své třídě, vám nový model MT-09 poskytuje maximální kontrolu v různém počasí a na různých površích.
Plnobarevný 3,5″ TFT displej
3,5palcový plnobarevný TFT displej je vybaven panelovým otáčkoměrem, který mění barvu se stoupáním nebo klesáním otáček, a také hodinami a ukazateli paliva, průměrné spotřeby, teploty vody, teploty vzduchu a indikace řazení. Přepínače na řídítkách umožňují snadno měnit zobrazení a informace a také upravovat nastavení volitelných originálních ohřívačů rukojetí Yamaha.
Kompaktní LED světlomet s dvojí funkcí
Kompaktní a přitažlivý LED světlomet s dvojí funkcí zajišťuje silné potkávací a dálkové světlo s vynikajícím rozptylem paprsků s měkkými hranami, které jsou příjemné pro oči. Tento samostatný projekční světlomet dává novému modelu MT-09 skutečně výrazný vzhled nové generace a boční obrysová světla LED, stejně jako zadní LED světlo, vytvářejí ikonický tvar písmene Y.
Systém rychlořazení (QSS)
Nový systém rychlého řazení nahoru a dolů zvyšuje zážitek ze sportovního řízení tím, že umožňuje superrychlé řazení nahoru pro vynikající zrychlení zajišťované výkonnějším motorem CP3 o objemu 889 ccm. Funkce podřazování umožňuje plynulejší řazení, které zachovává stabilitu podvozku i v zatáčkách a poskytuje tak kontrolovanější pocit při zpomalení.
Lehká kola Spin Forged
Nová kola Spin Forged váží o 700 g méně než předchozí model a zajišťují vynikající hbitost podvozku a snížení momentu setrvačnosti v zadní části o 11 %. Toto odlehčení neodpružené hmotnosti také zlepšuje účinek odpružení a přispívá k působivému 9% zlepšení spotřeby paliva.
Nastavitelné odpružení
Plně nastavitelná 41mm přední vidlice má optimalizované nastavení, které odpovídá charakteru nového kompaktního vysoce tuhého rámu a snižuje tendenci ke změnám sklonu dopředu/dozadu, což umožňuje plynulejší a kontrolovanější jízdu. Nastavitelné zadní odpružení nabízí nová nastavení a přepracované přepákování přizpůsobená zcela nové kyvné vidlici s vysokou tuhostí.
Radiální přední hlavní válec brzdy
Špičkový brzdový systém nového modelu MT-09 je vybaven radiálním předním hlavním válcem vyvíjejícím lineární hydraulický tlak na čtyřpístkové třmeny, které jsou namontovány na dvojitých 298mm předních kotoučích. Tato sestava poskytuje vynikající brzdný výkon a lze ji ovládat konečky prstů. Jedná se o pouze druhou produkční Yamahu, která tuto pokročilou technologii pocházející ze závodního světa využívá.
Motor | |
Typ motoru | 4taktní, 4ventilový, 3 válec, DOHC |
Chlazení motoru | Kapalinou chlazený |
Zdvihový objem | 890 cm³ |
Vrtání x zdvih | 78,0 × 62,1 mm |
Kompresní poměr | 11.5 : 1 |
Maximální výkon | 87,5 kW (119,0 k) při 10 000 ot./min |
Maximální kroutící moment | 93,0 Nm (9,5 kg-m) při 7 000 ot./min |
Systém mazání | zásoba oleje v klikové skříni |
Příprava paliva | Vstřikování paliva |
Typ spojky | mokrá, vícelamelová |
Systém zapalování | TCI |
Startér | Elektrický |
Převodovka | stálý záběr, 6rychlostní |
Sekundární převod | Řetěz |
Podvozek | |
Rám | Diamond |
Systém předního odpružení | Teleskopická vidlice |
Přední zdvih | 130 mm |
Systém zadního odpružení | kyvná vidlice, (kloubové odpružení) |
Zadní zdvih | 122 mm |
Přední brzda | hydraulická dvojitá kotoučová Ø 298 mm |
Zadní brzda | hydraulická jednoduchá kotoučová Ø 245 mm |
Přední pneumatika | 120/70 ZR17M/C (58W) bezdušová |
Zadní pneumatika | 180/55 ZR17M/C (73W) bezdušová |
Rozměry | |
Délka | 2 090 mm |
Šířka | 795 mm |
Výška | 1 190 mm |
Výška sedla | 825 mm |
Rozvor | 1 430 mm |
Minimální světlá výška | 140 mm |
Hmotnost (vč. náplní) | 189 kg |
Objem palivové nádrže | 14 l |